-
Autoservisas
- Automobilio patikra | Kompiuterinė diagnostika
- Aušinimo sistemos remontas
- Duslintuvų remontas | Išmetimo sistemos remontas
- Elektros įrangos remontas
- Kondicionieriaus remontas
- Kuro sistemos remontas
- Pavarų dėžės, sankabos remontas
- Ratų geometrijos patikra ir ratų suvedimas
- Stabdžių sistemos patikra ir remontas
- Stabdžių diskų tekinimas
- Variklio remontas
- Važiuoklės patikra ir remontas
- Padangos
- Motociklų padangos
- Ratlankiai
- Autoprekės
- Akcijos / Aktualu
- Kontaktai
Bet kokia kelionė automobiliu gali tapti tikru košmaru dėl blogai valančių ar triukšmingų valytuvų. Jie ne tik turi nuvalyti lietaus vandenį, bet ir atlaikyti nuo kelio pakeltą purvą, dulkes ir druską. Taigi, ilgainiui valytuvų efektyvumas sumažėja.
Dažnai valytuvai tiesiog pasidengia įvairiais riebalais ir nešvarumais, todėl gali padėti gumelių nuvalymas. Bet kokiu atveju, valytuvai nėra brangus pirkinys, bet vairuotojai vis tiek ilgai atidėlioja jų keitimą dėl sunkumų juos pasirenkant. Kaip, kodėl ir kokius valytuvus pasirinkti – apie tai skaitykite toliau.
Pamatuokite valytuvų ilgius
Automobilių priekinių stiklų aukštis, plotis, netgi valytuvų tvirtinimo pozicijos skiriasi, todėl kiekvienam automobiliui reikalingi atitinkamo ilgio valytuvai. Per ilgi valytuvai gali susiremti arba “užlipti” ant stiklo krašto. Tuo tarpu, per trumpi valytuvai paliks plačias nenuvalytas zonas.
Taigi, prieš pirkdami valytuvus būtinai pamatuokite abiejų valytuvų šluotelių ilgius. Turėkite omeny, kad valytuvų ilgiai ant automobilio dažniausiai skiriasi. Tikslią informaciją apie jų matmenis ir rekomenduojamą tipą galite rasti automobilio vartotojo instrukcijoje arba kreipkitės į autoserviso specialistus.
Rinktis teks iš trijų tipų
Automobilių valytuvai ne visada buvo gaminami pagal tą pačią technologiją. Nors šiandien prekyboje galite rasti ir prieš keletą dešimtmečių naudotas valytuvų rūšis, pirkėjai dažniau dairosi į šiuolaikiškesnius sprendimus. Šiuo metu prekyboje dažniausiai matomi trijų rūšių valytuvai.
Karkasiniai
Tai yra jau daugybę metų naudojamas tipas. Karkasiniai valytuvai pasižymi žema kaina, tačiau didžiausias trūkumas slypi metaliniame karkase, kuris nuo purvo, druskų ir vandens dažnai pažeidžiamas korozijos. Negana to, žiemos metu jie dažnai prišąla.
Verta paminėti ir gumelės prispaudimo būdą. Karkasiniuose valytuvuose gumelę prie stiklo prispaudžia kelios metalinės kojelės, todėl nors jėga ir didelė, ji nėra paskirstoma tolygiai. Susidėvėję karkasiniai valytuvai dažnai ant stiklo palieka plačias nenuvalytas juostas.
Bekarkasiai
Dar žinomi pavadinimu “bananai”, bekarkasiai valytuvai šiuo metu yra populiariausi. Dėl vientiso dizaino, šie valytuvai itin tolygiai prisispaudžia prie stiklo ir išlaiko standumą.
Gamintojai taip pat atsižvelgia ir į aerodinamiką, nes karkasinių valytuvų savininkai dažnai skųsdavosi vėjo triukšmu. Karkasiniai valytuvai nukreipia vėją pagal stiklo paviršių, todėl triukšmas yra gerokai sumažinamas.
Sunku įvardinti bekarkasių valytuvų trūkumus. Anksčiau, kaip vienas didžiausių trūkumų, būdavo išskiriama kaina. Tačiau, dėl padidėjusios pasiūlos ir gamintojų įvairovės, šiuo metu kainų skirtumas gerokai sumažėjęs.
Hibridiniai
Šio tipo valytuvai prekyboje matomi retai. Jų tikslas – suderinti karkasinių ir bekarkasių valytuvų privalumus. Gumelė prispaudžiama kojelėmis, o pats dizainas užtikrina puikią aerodinamiką. Šie valytuvai gana brangūs, bet pasižymi ilgaamžiškumu. Beje, jie dažnai naudojami ant galinio universalų, hečbekų bei minivenų stiklo.
Atkreipkite dėmesį į tvirtinimą
Svarbus ne tik valytuvų ilgis, bet ir tvirtinimo tipas. Tai priklauso nuo valytuvo kojelės – dažniausiai tai būna kabliuko tipo tvirtinimas. Tačiau, susidūrus su kitu tipu reikės atitinkamo adapterio. Pirkdami valytuvų komplektą įsitikinkite, kad tvirtinimas tiks jūsų automobilio valytuvų kojelėms arba ar komplekte pridėti reikalingi adapteriai.