0 Prekė Prekės (tuščia)
Pirkinių krepšelis

Prekių nėra

Suma: 0,00 €
  • Pradinis
  • Aktualu
  • Automobilių gedimo ženklai ir dažniausiai pasitaikantys gedimai

Automobilių gedimo ženklai ir dažniausiai pasitaikantys gedimai

Automobilių gedimo ženklai ir dažniausiai pasitaikantys gedimai

Dažnas vairuotojas supranta, kad automobiliams vis modernėjant, jų gedimus pašalinti pačiam yra sudėtingiau. Šį faktą nuginčyti tikrai būtų sudėtinga – nors į pagalbą pasitelkiamos įvairi diagnostikos įranga, net ir ji ne visada leidžia susiaurinti spėjimus iki vienos problemos – tam reikalingos ir specialios žinios.

Vis dėlto, nors moderniuose automobiliuose gedimų būna įvairių, dažniausiai pasitaikantys išliko beveik tokie patys kaip ir prieš 10-20 metų. Štai kokie automobilių gedimo ženklai ir dažniausiai pasitaikantys gedimai yra šiandien.

Elektros gedimai

Nuo muzikos grotuvo iki vairo kolonėlės – daugelis sistemų moderniuose automobiliuose yra valdomi elektra arba bent jau naudoja elektroninius jutiklius. Nors bendrai elektronika yra patikimesnė ir ilgaamžiškesnė už mechaniką, nuolat įvairias vibracijas, temperatūrų kaitą ir drėgmę atlaikančio automobilio elektros gedimai yra gana dažni.

Nedidelius elektros gedimus atpažinsite nebeveikiant tam tikroms sistemoms, kaip perdegusios lemputės, neveikiantis veidrodėlio šildymas ir t.t. Be to, apie daugelį įvairių problemų praneša prietaisų skydelyje įsižiebiančios įspėjamosios lemputės. Tiksliausiai tokie automobilių gedimai nustatomi naudojant kompiuterinę diagnostiką.

Elektros gedimai automobiliuose dažnai prasideda nuo silpno akumuliatoriaus arba prasiskverbusios drėgmės. Svarbūs valdymo blokai dažnai sumontuoti bagažinėje, po keleivio kojomis arba netgi po priekiniu stiklu, todėl oksidacija jungtyse neretai būna brangių gedimų šaltinis.

Stabdžių sistemos gedimai

Visuose automobiliuose stabdžių sistema privalo veikti nepriekaištingai. Techninės apžiūros metu šiai sistemai skiriamas ypatingai didelis dėmesys – tikrinamas stabdymo efektyvumas, trinkelių, diskų, žarnelių, vamzdelių būklė.

Dažniausi stabdžių sistemos gedimai yra susidėvėjusios stabdžių trinkelės arba diskai. Įprastai trinkelės tarnauja nuo 30 tūkst. iki 80 tūkst. kilometrų, o stabdžių diskai – iki 100 tūkst. kilometrų. Apie nusidėvėjusias trinkeles turėtų pranešti prietaisų skydelyje įsižiebęs stabdžių disko su trinkelėmis simbolis. Bet nepasitikėkite vien tik juo ir reguliariai užsukite į autoservisą stabdžių sistemos patikrai.

Dar svarbesnė yra stabdžių žarnelių būklė. Jos atlaiko itin didelį slėgį, kuris yra būtinas sistemos veikimui. Su laiku žarnelės sutrūkinėja, o korozijos paveikti vamzdeliai gali prakiurti dėl to atsiranda stabdžių skysčio nutekėjimas ir stabdžių sistema visiškai nebeveikia arba veikia neefektyviai.

Dažniausi važiuoklės gedimai

Jeigu važiuodami duobėtu keliu girdite iš automobilio apačios sklindančius bildesius, girgždesius ar kitus pašalinius garsus, greičiausiai atėjo laikas važiuoklės remontui. Nors pakaboje yra daug elementų, beveik visi jie praneša apie defektus garsu.

Silpniausios važiuoklės dalys dažniausiai yra guminės įvorės (sailenblokai), šarnyrinės jungtys bei stabilizatoriaus traukės. Vidinės įvorės įprastai yra didelės ir joms susidėvėjus girdimas žemo dažnio dunksėjimas. Susidėvėję šarnyrai dažniausiai bilda važiuojant per duobes, o stabilizatoriaus traukės skleidžia tarškėjimo garsą net ir dėl menkiausių kelio nelygumų.

Amortizatoriai taip pat yra tarp dažnai susidėvinčių važiuoklės dalių. Įprastai amortizatoriai tarnauja apie 4-5 metus, bet ilgaamžiškumas labai priklauso nuo detalių kokybės ir kelių būklės.

Išmetimo sistema

Vienas pagrindinių išmetimo sistemos gedimų požymių yra padidėjęs duslintuvo triukšmas arba labiau girdimas variklio darbas. Kai sistema tampa nesandari, išmetamosios dujos patenka į išorę nepasiekusios svarbių duslintuvo dalių, kaip rezonatoriai ar kietųjų dalelių filtrai. Taip sudaromas plerpimo garsas, kurį privaloma sutvarkyti.

Kadangi duslintuvas turi atlaikyti drėgmę, druskas ir dideles temperatūrų kaitas, korozija yra vienas didžiausių jų priešų. Kartais skyles galima užvirinti, bet dažniausiai apsimoka tiesiog pakeisti visą duslintuvą.

Prasisunkiantys skysčiai

Automobiliai, ypač su vidaus degimo varikliu, naudoja įvairių rūšių skysčius: aušinimo, stabdžių, vairo stiprintuvo, langų skysčiai, variklio alyva ir t.t. Nuo prasisunkimo šiuos skysčius saugo įvairios guminės, popierinės, varinės tarpinės, riebokšliai. Jeigu automobilyje arba šalia jo užuodžiate neįprastus kvapus arba matote po automobiliu susidariusias balas – būtina kuo greičiau išsiaiškinti, koks tai skystis ir iš kur jis atsirado. Kai kurie skysčiai yra itin degūs ir, patekę ant įkaitusio duslintuvo, gali netgi sukelti gaisrą.

Rūpinkitės savo automobiliu atsakingai ir neignoruokite, ką jums bando pasakyti automobilių gedimo ženklai. Tiek reguliarią patikrą, tiek įvairius remonto darbus galime atlikti autoservise „Melga“ – registruotis vizitui galite čia.

Registruotis į autoservisą galite vienu iš pasirinktų būdų:

Registracija telefonu Kontaktai
MELGA autoservisų Kontaktai

Susijusi informacija Daugiau