0 Prekė Prekės (tuščia)
Pirkinių krepšelis

Prekių nėra

Suma: 0,00 €

Aušinimo sistemos remontas - Termostato keitimas

Paslaugų registraciją
galite atlikti vienu iš pasirinktų būdų
Registracija telefonu Autoservisų kontaktai
Paslaugų registraciją
galite atlikti vienu iš pasirinktų būdų
Registracija telefonu Autoservisų kontaktai

IEŠKOTE GERIAUSIO PASIŪLYMO REMONTUI?

Bendraukime ir susitarkime.

Kreipkitės ir stengsimės pateikti palankiausią pasiūlymą automobilio remontui.

Gauti asmeninį pasiūlymą

Termostato keitimas

Automobilių varikliai yra sudėtingi, ypatingai naujesniuose modeliuose, kuriuose didžioji dalis funkcijų yra kompiuterizuotos. Tačiau, kad ir kokias inovacijas gamintojai atneštų į variklių gamybą, variklių veikimo pagrindai vis tiek išlieka tie patys – sprogimas degimo kameroje suka velenus, o variklis aušinamas specialiu skysčiu. Viena iš daugybę metų naudojamų aušinimo sistemos detalių yra termostatas. Jo paskirtis yra labai svarbi, o keisti jį taip pat tenka dažnai.

Termostatas automobilyje – kas tai?

Termostatas yra viena svarbiausių aušinimo sistemos detalių. Tam kad suprasti, kaip veikia termostatas, pirmiausiai reikėtų žinoti bendrą aušinimo sistemos veikimo principą.

Įprastai aušinimo sistema susideda iš dviejų trasų, kuriomis teka aušinimo skystis: mažasis ir didysis ratai. Mažasis ratas yra variklio viduje: užvedus variklį skystis cirkuliuoja tik viduje, kad jis kuo greičiau sušiltų iki atitinkamos temperatūros. Skysčiui pasiekus darbinę temperatūrą yra atidaromas termostatas ir tada skystis gali tekėti per didįjį ratą, kuriame yra ir aušinimo radiatorius.

Kada reikia keisti automobilio termostatą?

Įprastai ekspertai rekomenduoja profilaktiškai pakeisti aušinimo sistemos termostatą kas 10 metų, tačiau tai yra labai optimistiškas skaičius, nes dažniausiai termostatai nustoja veikti gerokai anksčiau. Taigi, labiau reikėtų rūpintis ne keitimo intervalu, o požymiais, kurie įspėja apie neveikiantį termostatą:

  • Variklis perkaista – dažniausiai termostatas užstringa uždarytoje arba atidarytoje padėtyje. Jeigu jis visada uždarytas, tai aušinimo skystis cirkuliuoja tik variklio viduje ir neturi galimybės aušintis.
  • Variklis nepasiekia darbinės temperatūros – jeigu termostatas užstrigo atidarytoje padėtyje, tai variklis turėtų šilti ilgiau, o žiemos metu jis gali visai nepasiekti darbinės temperatūros.
  • Skysčio nuotėkis – termostatas yra įmontuotas apatinėje arba, dažniausiai, viršutinėje aušinimo žarnoje. Po juo neretai yra tarpinė, pro kurią skystis gali pratekėti. Kartais pakanka pakeisti tarpinę, bet dažniausiai rekomenduojama keisti visą termostatą.
  • Netinkamai veikiantis pečiukas – dar vienas neveikiančio termostato ženklas yra prastai šildantis arba visai nešildantis pečiukas. Turėkite omeny, kad salono šildymas generuojamas nuo aušinimo skysčio karščio, todėl salonas nešils jeigu įkaitęs skystis nepasieks pečiuko radiatoriaus.

Neignoruokite neveikiančio termostato ir jį kuo greičiau pakeiskite. Eksploatuodami automobilį su užstrigusiu termostatu rizikuojate nepataisomai sugadinti variklį.

Ar galima termostatą pakeisti savarankiškai?

Termostato keitimas dažnu atveju nėra sudėtingas darbas kadangi populiariuose VW Passat, VW Golf, Audi, Opel bei BMW E39 automobiliuose jį rasite įmontuotą žarnoje tarp radiatoriaus ir variklio, tačiau šis darbas vis tiek reikalauja tam tikros įrangos ir žinių. Žinoma, situacija gali būti žymiai sudėtingesnė prabangesniuose automobiliuose su galingais varikliais, kadangi prieiga prie tam tikrų komponentų gali būti labai ribota.Tačiau, sudėtingiausia dalis dažnai yra ne keitimas, bet skysčio išleidimas ir pripildymas. Prieš keitimą reikia išleisti dalį arba visą aušinimo skystį, o po keitimo skystį vėl užpildyti ir, galimai, nuorinti aušinimo sistemą. Taigi, prieš keisdami termostatą patys įsitikinkite, kad esate tam tinkamai pasiruošę.

Kodėl nereikėtų važinėti su neveikiančiu termostatu automobilyje?

Automobilio termostatas tiesiog privalo veikti tinkamai. Jis pasirūpina, kad variklis sušiltų kuo greičiau, o įšilęs neperkaistų. Jeigu ilgai važinėsite su nepilnai įšilusiu varikliu, tai ne tik patirsite dideles degalų sąnaudas, bet dėl didelio temperatūrų skirtumo netgi gali skilti variklio blokas. Perkaitinę variklį jį galite sugadinti nepataisomai. Taigi, tiek termostato, tiek jo keitimo kaina įprastai nėra didelė, todėl nerizikuokite!

Termostato keitimas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Utenoje, Alytuje

Siekiant išvengti papildomo rūpesčio, kviečiame termostato keitimo darbus patikėti autoserviso „Melga“ specialistams, sukaupę daug vertingos patirties remontuojant automobilius, galime pasiūlyti profesionalų remonto darbų atlikimą.

Klientų atsiliepimai Palikti atsiliepimą