0 Prekė Prekės (tuščia)
Pirkinių krepšelis

Prekių nėra

Suma: 0,00 €

Automobilio patikra - Eksploatacinių skysčių patikra

Paslaugų registraciją
galite atlikti vienu iš pasirinktų būdų
Registracija telefonu Autoservisų kontaktai
Paslaugų registraciją
galite atlikti vienu iš pasirinktų būdų
Registracija telefonu Autoservisų kontaktai

IEŠKOTE GERIAUSIO PASIŪLYMO REMONTUI?

Bendraukime ir susitarkime.

Kreipkitės ir stengsimės pateikti palankiausią pasiūlymą automobilio remontui.

Gauti asmeninį pasiūlymą

Svarbi reguliari patikra

Jūsų automobilis iš esmės yra mechaninių mazgų ir sudėtingų sistemų junginys, kuriems veikiant išvien, automobilis gali važiuoti. Šios sistemos priklauso nuo įvairių rūšių eksploatacinių skysčių, be kurių transporto priemonė greitai sugestų.

Tokius skysčius kaip variklio ir transmisijos alyvą, stabdžių skystį, aušinimo skystį ar vairo stiprintuvo skystį yra labai svarbu reguliariai tikrinti, prižiūrėti ir keisti. Taip darydami užtikrinsite, kad Jūsų automobilio mechaninės sistemos veiktų tinkamai ir apsaugotų nuo netikėtų gedimų.

Eksploatacinių skysčių lygį daugeliu atvejų galima patikrinti ir patiems, tačiau tai svarbu atlikti tinkamai ir laikantis saugumo reikalavimų (pavyzdžiui tikrinant transmisinę alyvą ar aušinimo skystį).

Norint išvengti papildomų rūpesčių, kviečiame automobilio patikrai užsukti į artimiausią MELGA autoservisą. Patikrinsime ir, prireikus, pakeisime.

Variklinės alyvos patikra

Variklio alyva automobilyje yra bene svarbiausias skystis, kuris sutepa tūkstančius kartų per minutę veikiančias dalis. Ji taip pat apsaugo ir padeda aušinti variklį. Variklinė alyva turi savo darbinį resursą, kuriam praėjus ji nebetenka pagrindinių reikalingų savybių, todėl būtinas periodinis alyvos keitimas. Keitimo laiko intervalą ir reikalingos alyvos specifikacijas nustato automobilio gamintojas, tai galima sužinoti ir automobilio aptarnavimo vadove, dažniausiai tai atlikti reikia kas 10 000 - 15 000 kilometrų.

Kodėl ir kada reikia tikrinti variklio alyvą?

Naujesniuose automobiliuose yra įmontuoti davikliai, nustatantys ir pranešantys apie alyvos lygio trūkumą ar, kad atėjo laikas ją pakeisti. Tačiau rekomenduojama ją patikrinti ir rankiniu būdu kas 3 tūkstančius kilometrų arba kas kelias savaites. Tai padaryti rekomenduojama ir prieš ilgesnę kelionę. Patikrinti alyvos lygį visai nesunku ir nereikalauja profesionalių įgūdžių, tai lengvai galite padaryti ir Jūs. Tiesiog atidarykite variklio gaubtą, suraskite alyvos lygio matuoklę, dažniausiai jos rankenėlė žymima oranžine spalva, ištraukite ją, nuvalykite audiniu ar servetėle ir vėl įdėkite. Ištraukite ją antrą kartą ir aiškiai matysite, kur baigiasi alyvos linija. Reikiamas lygis dažnai yra nurodomas dviem žymėm (maksimalus ir minimalus). Alyvos lygio patikrą atlikti rekomenduojama esant šaltam automobilio varikliui.

Transmisinės alyvos patikra

Transmisinės alyvos paskirtis yra panaši į variklio alyvos - ji apsaugo, sutepa ir aušina transmisijos detales. Tačiau ji veikia ir kaip hidraulinis skystis. Jos paskirtis - išlaikyti gerą perdavimo sistemos veikimą, išlaikant sklandų pavarų perjungimą. 

Kodėl ir kada reikia tikrinti transmisinę alyva?

Transmisinė alyva kaip ir variklinė bėgant laikui praranda savo naudingas savybes. Tačiau ją keisti reikia kur kas rečiau nei variklinę. Tinkamai eksploatuojant automobilį ir nepasireiškus gedimo požymiams, tai atlikti rekomenduojama kas 100-150 tūkstančių kilometrų. Žinoma, prižiūrint savo automobilį, profilaktiškai, tai atlikti galima ir dažniau.

 Alyvos trūkumas transmisijoje gali sukelti reikšmingų gedimų per palyginus labai trumpą laiką.

Transmisinę alyvą galima patikrinti ir pačiam rankiniu būdu (ne visiems automobilių modeliams). Paprastai (automatinės pavarų dėžės) alyvos lygio matuoklę galima rasti variklio skyriaus gale, kad atskirtumėte nuo variklio alyvos matuoklės, ji dažnu atveju žymima raudona spalva. Skirtingai nei variklinė, transmisijos alyva reikia tikrinti, kai variklis yra šiltas, todėl reikia elgtis atsargiai, kad nenusidegintumėte. Norėdami nustatyti transmisinės alyvos lygį, ištraukite matuoklę, nuvalykite ją švaria šluoste ar servetėle ir įstatykite ją atgal. Ištraukite antrą kartą ir pamatysite alyvos lygį, esantį pavarų dėžėje. Šiuo atveju svarbu ne tik, kad alyvos lygis yra tinkamas, bet ir jos kokybė. Skystis turi būti šviesios spalvos arba skaidrus, be jokių priemaišų. Jei skystis tamsus ir užuodžiate degėsių kvapą, tai signalas, kad alyvą reikėtų keisti.

Aušinimo skysčio patikra

Aušinimo skystis, dar kitaip vadinamas antifrizu, automobilyje yra toks pat svarbus kaip ir variklio ar transmisijos alyva. Pagrindinis aušinimo skysčio tikslas - vėsinti variklį ir neleisti jam perkaisti, o šaltuoju metu jis turi savybę neužšalti. Užkūrus automobilį, jis keliauja per variklio bloką ir galvučių kanalus sugerdamas šilumą, tada per guminę žarną patenka į priekyje esantį aušinimo radiatorių. Kai karštas skystis teka per plonus radiatoriaus vamzdelius, jį aušina oro srautas, patenkantis pro automobilio groteles. Ataušintas, jis toliau keliauja į variklį ir šis procesas nuolat kartojasi. Taip pat jis apsaugo aušinimo sistemą ir variklį nuo korozijos. 

Kodėl ir kada reikia tikrinti aušinimo skystį?

Kad sistema veiktų sklandžiai ir neleistų varikliui perkaisti, aušinimo sistemoje turi būti atitinkamas aušinimo skysčio kiekis, todėl pravartu reguliariai jį patikrinti. Taip pat svarbu, kad aušinimo skystis būtų be priemaišų. Aušinimo skysčio kiekį galima patikrinti gana nesudėtingai (daugelyje automobilių). Atidarę priekinį gaubtą, nesunkiai rasite geltonos ar baltos spalvos plastikinę, peršviečiamą talpą, o jos šone pamatysite sugraduotas maksimalią ir minimalią reikalingo skysčio ribas. Norime įspėti, kad pildyti skystį griežtai draudžiama esant šiltam automobilio varikliui, nes susikaupęs slėgis sistemoje ir įkaitęs skystis gali jus rimtai nudeginti.

Aušinimo skystį reikia keisti, nes laikui bėgant skystyje esančios cheminės medžiagos praranda pagrindines savo savybes. Įprastai aušinimo skystį atnaujinti rekomenduojama kas dvejus metus arba kaip nurodo automobilio gamintojas. Keičiant reikia būtinai atkreipti dėmesį į automobilio gamintojo nurodytas reikalingas aušinimo skysčio specifikacijas.

Stabdžių skysčio patikra

Stabdžių skystį vertėtų patikrinti reguliariai. Nukritus jo lygiui arba skystyje padidėjus drėgmės koncentracijai (leistina ne didesnė nei 3%) tai pajusite spaudžiant stabdžių pedalą - jis taps “minkštesnis”. Stabdžių skysčio lygiui sumažėjus nežymiai, tereiks jį papildyti, tačiau jeigu skysčio lygis krenta staiga, galimai kažkur yra jo nuotėkis. Esant tokiai situacijai reikėtų kuo skubiau kreiptis į autoservisą.

Norėdami patikrinti stabdžių skystį, po variklio dangčiu, dažniausiai vairuotojo pusėje rasite paprastai plastikinę, nedidelę talpą, ant kurios dangtelio bus parašyta, kad tai stabdžių skystis (“Brake Fluid”). Atsukę dangtelį galėsite pamatyti skysčio lygį. Geriausia tai daryti esant šaltam automobilio varikliui.

Vairo stiprintuvo skysčio patikra

Vairo stiprintuvo skystis taip pat kaip ir stabdžių, priklauso hidraulinių tipui. Jo pagrindinė nauda yra ta, kad vairuotojams leidžia daug lengviau pasukti automobilio vairą, tai yra leidžia lengviau ir sklandžiau vairuoti automobilį. 

Kodėl ir kada reikia tikrinti vairo stiprintuvo skystį?

Sumažėjus skysčio lygiui, galite pajusti, kad automobilio vairas sukasi sunkiau nei įprastai. Jei ilgą laiką vairuosite automobilį sumažėjus ar be vairo stiprintuvo skysčio, rizikuojate mechanizmą sugadinti. Todėl svarbu reguliariai tikrinti vairo stiprintuvo skystį ir esant reikalui jį papildyti. 

Vairo stiprintuvo skysčio keitimas dažniausiai nėra įprasta ir pagrindinė automobilio techninės priežiūros užduotis, tačiau daugelis automobilių ekspertų rekomenduoja periodiškai keisti vairo stiprintuvo skystį, nes susikaupusios nuosėdos ir purvas gali patekti į vairo stiprintuvo sistemą ir jas sugadinti.

Klientų atsiliepimai Palikti atsiliepimą

Klientai ir partneriai