0 Prekė Prekės (tuščia)
Pirkinių krepšelis

Prekių nėra

Suma: 0,00 €

Pavarų dėžės, sankabos remontas - Sankabos keitimas

Paslaugų registraciją
galite atlikti vienu iš pasirinktų būdų
Registracija telefonu Autoservisų kontaktai
Paslaugų registraciją
galite atlikti vienu iš pasirinktų būdų
Registracija telefonu Autoservisų kontaktai

IEŠKOTE GERIAUSIO PASIŪLYMO REMONTUI?

Bendraukime ir susitarkime.

Kreipkitės ir stengsimės pateikti palankiausią pasiūlymą automobilio remontui.

Gauti asmeninį pasiūlymą

Sankabos komplekto keitimas

Jei teko vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže, tikriausiai esate susipažinę ir su sankaba. Tai vienas iš trijų pedalų, kurį turite paspausti norėdami perjungti pavaras. Tačiau galite tiksliai ir nežinoti, kam automobilyje reikalinga sankaba, ypač jei vairavote automobilius tik su automatine pavarų dėže. 

Kas yra sankaba ir kodėl automobiliui ji reikalinga? 

Kadangi užvestas jūsų automobilio variklis nuolat sukasi, turi būti galimybė ratams nuo jo atsijungti, kad automobilis negalėtų judėti. Čia ir pasitarnauja sankaba. Ji gali atjungti varančiuosius ratus nuo užvesto, dirbančio variklio.

Yra įvairių sankabų sistemų, kurios gali būti transporto priemonėse, jų veikimo principai yra skirtingi, tačiau jų paskirtis yra ta pati. Dauguma gatvėse važinėjančių automobilių turi frikcinę sankabą. Ji sudaryta iš kelių komponentų:

  • Smagratis – pritvirtintas prie transporto priemonės variklio.

  • Diskatorius – prijungtas prie mechaninės pavarų dėžės su integruotomis spyruoklėmis, kad atleidžiant sankabos pedalą variklis susijungtu su pavarų dėže.

  • Sankabos diskas (frikcinė plokštė) – tai tarp smagračio ir diskatoriaus esantis diskas, kuris atleidus sankabos pedalą sujungia variklį su pavarų dėže, ko pasekoje automobilis pradeda važiuoti ar tiesiog galime pakeisti pavarą. 

  • Išminamasis guolis – hidrauliškai valdo diskatoriuje esančias spyruokles. Dažnu atveju išminamajam guoliui į pagalbą ateina pagrindinis sankabos cilindras. 

  • Pagrindinis sankabos cilindras – jungiasi prie sankabos pedalo ir hidrauliniu vamzdeliu padidina slėgį darbiniam cilindrui.

Kai kuriose sistemose vietoje hidraulinių komponentų yra trosas, jungiantis pedalą su sankaba.Trosinės sankabos dažniausiai randamos mažesnėse transporto priemonėse arba motocikluose. Pastaruosiuose paprastai yra ranka valdoma sankabos svirtis, leidžianti vairuotojui perjungti pavarą paspaudus rankenėlę.

Beje, ne visi automobiliai turintys sankabą turi ir sankabos pedalą. Pusiau automatai ir automobiliai su sekvencine arba automatine pavarų dėže (SMG/AMG) jo neturi – vietoj to sankabą elektrohidrauliškai valdo kompiuteris.

Kokie yra sankabos gedimo požymiai?

Keletas pagrindinių požymių, rodančių, kad jūsų automobiliož sankaba pradeda gesti:

  1. Paspaudus sankabos pedalą, jis yra “minkštas”, sunkiai pakyla į pradinę padėtį, vibruoja arba yra visiškai atsipalaidavęs.
  2. Paspaudus sankabos pedalą girdimas girgždėjimas arba trinties garsas.
  3. Paspaudus automobilio akseleratoriaus pedalą pajuntate, kad jis sunkiai įsibėgėja.
  4. Paspaudus sankabą jums sunku perjungti pavarą.
  5. Sankabos hidraulinis skysčio lygis staiga nukrenta ir po automobiliu ar aplink pavarų dėžę pastebite skysčio balą – tai gali reikšti, kad sistemoje yra nuotėkis ir tuomet sankaba tinkamai neveiks.
  6. Pajuntate, kad sankaba „praslysta“, todėl trumpam prarandamas pagreitis, paprastai atleidus pedalą ar pakeitus pavarą. Sankaba “praslysta”, kai jos disko frikcinė medžiaga pradeda nusidėvėti.

Jei pagrindinis požymis, kurį pastebėjote, yra sunkumai perjungiant pavaras, tai taip pat gali būti dėl sugedusios pavarų dėžės. Norėdami patikrinti, ar dėl to kalta sankaba ar pavarų dėžė, vienas iš būdų - užgesinti automobilio variklį ir pabandyti perjungti pavaras. Jei tai padaryti pavyksta, tuomet problema dažniausiai slypi sankaboje

Girgždėjimas arba trinties garsas paprastai atsiranda, kai yra susidėvėjęs išminamasis guolis, tad greičiausiai jį reikės pakeisti. Tai yra natūralus automobilio eksploatavimo gedimas.

Sankaba “praslysta”, kai jos disko frikcinė medžiaga pradeda nusidėvėti. Tai reiškia, kad diskatoriaus diskas juda skirtingu greičiu nei smagratis ir automobilis negali perduoti visos variklio galios per pavarų dėžę į varomuosius ratus. Jei automobilio sankaba “praslysta”, perjungę pavarą pastebėsite, kad negalite įsibėgėti taip greitai, kaip įprastai, nors variklio sūkių rodyklė ir kyla. Beje, automobilyje galite justi degėsių ar svilimo kvapą. “Praslystanti” sankaba yra gana dažnas požymis, kad sankaba yra susidėvėjusi. Sankaba paprastai tarnauja 100 000 - 150 000 kilometrų, tačiau ji gali susidėvėti ir greičiau, priklausomai nuo vairavimo stiliaus ar automobilį naudojant neįprastomis sąlygomis.

Kiek kainuoja sankabos keitimas?

Sankabos komplekto keitimo kaina gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio, dalių kainos ar sudėtingumo ją pakeisti.

Jei vairuodami pastebėjote vieną iš pirmiau paminėtų įspėjamųjų sankabos gedimo požymių, kviečiame atvykti į autoservisą “Melga”, kad problema būtų išspręsta dar iki tol, kol sankaba visiškai nesugedo ir automobilis nebevažiuoja. Norėdami tai padaryti kviečiame apsilankyti autoservisuose „MELGA" Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Utenoje.

Klientų atsiliepimai Palikti atsiliepimą